luni, 24 august 2009

PASTA DE ZAHAR

-retata apartine Adrianei-Nicoleta,careia-i multumesc de fiecare data,cand folosesc pasta

Avem nevoie de:

-450 gr zahar pudra din comert(cat mai fin posibil)
-5 gr gelatina(granule de la Dr.Oetker)
-50 gr miere sau energizant(glucoza)
-30 ml apa

Se pune gelatina in apa si se lasa sa se umfle. Se pune apoi pe foc pt a se dizolva(atentie sa nu fiarba) si se adauga mierea sau energizantul(se pot adauga si diverse arome). Acest lichid se toarna peste zaharul pudra pus intr-un castron si se framanta ca un aluat, daca se lipeste se mai adauga zahar.
Se infasoara in folie alimentara si se lasa sa se odihneasca.Pasta odihnita se lucreaza mult mai usor.
Cand se intinde foaia,pentru a nu se lipi,se foloseste zahar pudra sau amidon.
Cantitatile din reteta acesta de pasta de zahar sunt potrivite pt un tort mai mic.





20 de comentarii:

  1. Vreau sa te intreb daca trebuie zahar pudra din comert din cel care contine si amidon?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nadia,draga mea,eu folosesc margaritar,pe cutie nu scrie ca ar contine amidon,dar asa ar fi bine,sa folosim zahar cu amidon.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de informatie! O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mimi, te invit pe blogul meu sa ridici un premiu pe care ti-l ofer cu drag!urmaresc cu mare placere torturile tale pe culinar.ro si ma bucur sa te cunosc si in blogosfera :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Stefana,multumesc mult draga mea!Voi veni negresit sa-mi ridic premiul!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte foarte frumoase torturi! felicitari!
    cu stima miriam

    RăspundețiȘtergere
  7. Miriam,multumesc draga mea,te mai astept in vizita!

    RăspundețiȘtergere
  8. nu ai o reteta veche bulgari de zapada?

    RăspundețiȘtergere
  9. Spune-mi te rog cand incepi sa lucrezi decoratiunile dupa ce se odihneste pasta (dupa 24 ore) sau atunci dupa ce o pregatesti?

    RăspundețiȘtergere
  10. Depinde de timpul pe care-l am la dispozitie,dar in general folosesc pasta dupa ce se odihneste.

    RăspundețiȘtergere
  11. am si eu o intrebare si sper sa nu fie una idioata...daca pun in zaharul facut acasa,amidon,ce ar iesi???va rog sa imi rasp repede ca in seara asta vreau sa ma pun pe treaba,maine am de facut un tort si vreau sa fie totul bine,va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga mea,daca reusesti sa macini zaharul ffff fin,nu-i nici o problema.Spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
  13. TOATE SUNT EXTRAORDINARE,
    AM INCERCAT SI EU SA FAC PASTA DE ZAHAR EXACT CA LA TINE DAR NU MI-A IESIT , DUPA CE AM FRAMANTAT O PERIOADA BUNA DE TIMP PARCA MI SE PAREA CA ZAHARUL NU SE INGLOBEAZA CALUMEA IN ACEA COCA SI M-AM ENERVAT CA NU AM PUTUT SA O EXECUT SI AM INERCAT DE VREO 3-4 ORI SI NU IMI IESE, AI PUTEA SA MI-O FACI TU SI ITI PLATESC

    RăspundețiȘtergere
  14. ana maria aldescu18 martie 2010 la 22:22

    buna sunt super torturile care ies din manuta ta,
    eu am insa o problema am incercat sa fac de vreo 3-4 ori acea pasta de zahar dar nu mi-a iesit , am pus tot ce este in reteta masurat si framantand destul de mult parca zaharul nu se incorporeaza foarte bine in coca aceea, nu stiu ce sa mai fac oare unde gresesc,
    ai putea sa imi faci tu si o platesc

    RăspundețiȘtergere
  15. tu folosesti aceasta reteta la fiecare tort al tau? ms

    RăspundețiȘtergere
  16. Este pasta pe care o folosesc la majoritatea torturilor!!

    RăspundețiȘtergere
  17. am ramas fara cuvinte.....ESTI EXTRAORDINARA AI MANI DE AUR SI DE PE URMA LOR RAMAN BIJUTERIILE

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna, am incercat sa fac si eu aceasta pasta...duminica, am folosit si eu zahar margaritar, am lasat-o 2 zile, pt ca n-am avut inca timp sa modelez...dar acum e cam beton...(mentionez ca am pus jumatate de sticluta din aia mica de colorant....prin urmare si mai mult zahar)oare ce sa-i fac?o mai pot folosi?as vrea sa fac trandafirasi.

    RăspundețiȘtergere
  19. cam tarziu raspunsul meu
    pasta trebuia s-o colorezi in momentul in care o foloseai;da,pasta se intareste dar framantand-o isi revine,asta daca a fost invelita bine in folie si nu s-a uscat

    RăspundețiȘtergere