joi, 13 august 2009

TORT IOANA




BLAT
Blatul acestui tort este un blat de amandina,foarte usor de facut si foarte pufos.
Avem nevoie de:
-6 oua
-200g zahar
-30ml apa
-30ml ulei
-20g cacao
-8 linguri faina

Ouale se separa,albusurile se spumeaza impreuna cu apa si se adauga zaharul cate putin.
Galbenusurile se freaca cu uleiul pana se albesc.Se incorporeaza usor bezeaua de albusuri,apoi faina amestecata cu cacao.Se pune in vasul uns si tapetat cu faina sau hartie de copt,la foc mic,in cuptorul preincalzit.







CREMA
Crema acestui tort este crema diplomat ciocolatos-reteta Lissei,o crema de care eu m-am indragostit.
1litru de frisca se bate bine
-35g gelatina se pun la hidratat in cateva linguri de apa sau suc de fructe
-7 oua se bat pe foc cu 14 linguri zahar,pana devine compozitia ca o smantana
-se da compozitia de oua deoparte si se adauga gelatina si se amesteca bine
-cand este calduta,compozitia de ou se adauga peste frisca
Ca sa avem un tort diplomat cu gust de ciocolata:
-crema ramane la fel dar se face un sirop gros de cacao ...15o g zahar ,12 linguri apa,50 g cacao si se lasa la racit .Se pune siropul rece si un pliculet de ciocolata calda sau capuccino de ciocolata.





Blatul se taie in trei;se captuseste un vas cu folie alimentara,se pune o felie de blat,se insiropeaza,se pune un strat de crema si tot asa pana la ultima foaie de blat.Se da la rece pentru 3 ore.
Se orneaza dupa placere.Eu l-am uns cu unt si l-am acoperit cu pasta de zahar.


7 comentarii:

  1. arata atat de frumos ca mi-ar fi mila sa-l tai:(

    RăspundețiȘtergere
  2. Vreau si eu sa ma cheme Ioana. Ce frumusete ai facut tu acolo Falicitari cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Iulia,draga mea,lasa mila la o parte,cum sa nu-l tai,asta-i soarta lui:D))

    RăspundețiȘtergere
  4. Cami,multumesc,draguta ca de obicei!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu,Ioana,Tu! Dar ce faci tu e arta! Tare as vrea sa stiu si eu sa fac asa!

    RăspundețiȘtergere
  6. FELICITARI PTR ARTA PE CARE O FACI MA INTERESEAZA DACA NU E SECRET CU CE COLOREZI SI DE UNDE LE CUMPERI EU SUNT DIN ALBA IULIA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc!folosesc coloranti alimentari gel de la wilton,cumparati online de la www.lumea basmelor.ro

    RăspundețiȘtergere