marți, 1 septembrie 2009

GEM DE PRUNE


Gemul de prune este unul din preferatele mele.
Asadar,am folosit:
-5 kg de prune,cantarite dupa ce le-am curatat de samburi
-1 kg de zahar
-ceva miez de nuca(asta daca va place)
Prunele spalate,se curata de samburi,se pun intr-un vas,recomandat este tuciul,ca nu se lipeste.Se adauga zaharul,tot deodata,se amesteca si se pune pe foc.
Cand incepe sa fiarba,se aduna spuma formata.Se fierbe pana la consistenta dorita(se scoate cu lingurita pe o farfurie rece,daca nu se imprastie,e gata),cand gemul capata o culoare rubinie.Se adauga miezul de nuca bucati.Se pune fierbinte in borcanele sterilizate in cuptor.




5 comentarii:

  1. buna mimi.Foarte finute si frumoase torturile tale.sper sa ajung si eu sa asa ceva intr-o zi.nustiu de ce mi se lasa blatul de tort dupa ce il scot din cuptor.al tau am vazut ca ramane foarte frumos.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei artistooo, te asteapta 2 premii lamine ! Eu mor dupa magiun.. un sfirsit de saptamina minunat Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. draga anonim,multumesc si ma bucur ca-ti plac torturile mele;eu las blatul la foc mic,de la inceput pana la sfarsit(in cuptorul incins inainte),iar in primele 20 min. nu deschid usa cuptorului;sper sa-ti fie de ajutor

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pt/retete si multumesc.

    RăspundețiȘtergere