joi, 18 februarie 2010

MACROU MARINAT





De foarte mult timp caut o reteta de macrou marinat,fara conservanti si alte cele si a carei produs final sa aiba gustul si textura celui din comert.
Am primit aceasta reteta de la vecina mea,am probat-o si am fost multumita de rezultat.
Avem nevoie de:
-macrou
-otet
-ulei
-sare
-facultativ-ceapa,morcov,masline,boabe de mustar,piper,etc.
Pestele se curata,se spala si se taie in bucatele de 1-2cm.


Se aseaza intr-un vas incapator un rand de peste,se pune sare din abundenta peste,iar peste,sare,pana se termina pestele.



Se acopera vasul si se da la frigider 24 de ore.
Dupa cele 24 de ore,se spala pestele de sare si se pune la scurs.
Dupa ce s-a scurs bine de apa,se aseaza iar in vas,turnandu-se peste peste otet,cat sa-l cuprinda.

Acum se poate pune alaturi de peste si ceapa taiata pestisori,felii de morcov,condimente.

Se acopera vasul si se da iar la frigider pentru 24 ore.
Dupa aceste 24 de ore,se scurge otetul si se toarna ulei,cat sa cuprinda pestele si se da la rece pentru inca 24 ore.
Dupa aceste ultime ore,pestele este gata de servire.

Asa pregatit se consuma si se pastreaza o saptamana.
Eu nu am incercat,pentru ca de fiecare data cand am facut s-a consumat repede,dar vecina mi-a spus ca pus in borcane si sterilizand borcanele 15 min la BM,tine cateva luni.

18 comentarii:

  1. am incercat sa marinez macrou dar nu mi-a placut ce-a iesit , reteta ta e super, am salvat-o !

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana,am incercat si eu multe retete cu otet mai mult sau mai putin,dar toate aveau la baza fierbere si nu mi-a placut cum arata pestele la final.Reteta asta mi-a placut ff mult,pestele ramane intreg si seamana cu marinata din magazine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mimi ,intr-adevar e super reteta asta!Eu am descoperit-o acum vreo trei ani si mi-a placut tare mult.La mine cel mai mult a tinut 4 luni,dar cred ca rezista si mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. de asta mi-a placut si mie pt ca ramane pestele intreg !te pup !

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu sant incantata de reteta lui Mimi ! prea multe zile ma ocup de acest peste marinat,mai avem de facut si alte treburi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca,nu ai timp cate zece minute pe zi sa te ocupi de peste,inseamna ca intr-adevar esti o persoana ff ocupata!Solutia e sa mergi la market sa-ti cumperi gata marinat,daca vrei,din ala plin de E-uri!
    Si nu-i de vina nimeni ca esti tu o persoana ocupata!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu dupa aceasta reteta ,mai am sa pun ulei peste el,nu o sa iasa gretos dupa ce il tin in ulei?

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie nu mi s-a parut niciodata gretos pestele,acum difera si gusturile de la om la om.Pestele sta in ulei,dar nu-l absoarbe.
    Sper sa-ti placa totusi!

    RăspundețiȘtergere
  9. nuuuuu, gretos ca e crud, ce suntem in japonia

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga anonim,conservarea alimentelor poate fi termica sau atermica.Marinarea reprezinta o modalitate de conservare in otet.
    Marineaza pestele dupa metoda ta si trimite-ne si noua o poza cu rezultatul si reteta,bineinteles!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mimiu imi place mult reteta ta si asta seara o introduc in fabricatie vreau sa avem pe toata saptamana viitoare apoi fac asa ceva si pentru iarna in borcane sterilizate.
    Multumim pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  12. doamne cat de simpla e reteta si buna in acelasi timp.si nu e singura reteta interesanta de pe aici.felicitari pentru ele si cat mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  13. felicitari pt reteta--o intrebare cred ca si legumele se pot consuma.asteptam si alte retete reusite ...sarbatori fericite!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Am si eu mai multe intrebari,dupa toate procedeele astea se poate manca cu tot cu oase?Adica,sunt moi?Iar cand zici sa punem otet peste,te referi sa pui numai otet,sau otet diluat cu apa?Si ultima intrebare,cu ce-l condimentezi?Multumesc :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Dupa marinare,pestele are consistenta celui din comert,deci nu se mananca cu oase.Da,se pune doar otet nediluat,iar ca si condimente poti folosi ceea ca-ti place la peste;eu nu folosesc decat boabe de piper.

    RăspundețiȘtergere
  16. Aş vrea să fac şi eu reţeta dar vreau să păstrez peştele pentru iarnă. După ce termin de marinat, ce soluţie să folosesc pentru pus la borcane ... şi mai important pun la sterilizat soluţia rece sau fierbinte .... Merci.

    RăspundețiȘtergere