sâmbătă, 13 februarie 2010

TORT DIPLOMAT





Cum mama bunei mele prietene,Nicoleta, a implinit o frumoasa varsta,nu se putea sa treaca sarbatoarea fara tort.Tortul preferat al sarbatoritei:diplomat cu frisca

LA MULTI ANI SI MULTA SANATATE!
Asadar,am facut un blat de pandispan din:
-5 oua
-5 linguri zahar
-5 linguri faina
Dupa ce s-a racit,am taiat blatul in doua.
CREMA
-300ml de frisca batuta bine
-15g gelatina se pun la hidratat in cateva linguri de apa sau suc de fructe
-2 oua se bat pe foc cu 4 linguri zahar,pana devine compozitia ca o smantana
-se da compozitia de oua deoparte si se adauga gelatina si se amesteca bine
-cand este calduta,compozitia de ou se adauga peste frisca
-se adauga arome (dupa preferinta)-eu am folosit vanilie
Se captuseste vasul cu folie alim.,se pune o foaie de blat,se insiropeaza,se toarna crema si apoi cealalta foaie.
Lissa,inca o data, multumesc!








16 comentarii:

  1. Poate gresesc dar eu stiam ca tortul diplomat se face cu piscoturi si ananas din compot.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-i obligatoriu,parerea mea!Si diplomatul nu se face doar cu ananas,poti pune orice fructe doresti.Cat despre ornat,poate fi servit ca atare,ornat cu fructe,cu piscoturi sau frisca.
    Daca faci un tort diplomat pentru nunta,de exemplu,nu-l vei orna cu piscoturi.
    Inca o data,asta-i parerea mea!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tort, felicitari, si-ti multumesc de mesaj, te pup si-ti doresc un final de saptamana minunat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunate torturi sti sa faci Mirela !!!Nu este unul care sa spun ca nu-mi place !
    Cred ca ti-ai gresit cariera...trebuie sa-ti deschizi o cafatarie proprie....
    Felicitari pentru tot blogul tau !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. gelatina se mai incalzeste?sau se adauga in crema de ou doar asa gelatina hidratata?

    RăspundețiȘtergere
  6. Tine vasul in care ai pus gelatina la hidratat,intr-un castron cu apa fierbinte si atunci gelatina se topeste fara probleme si nu exista nici riscul sa se distruga de la temperatura prea ridicata.Inainte de a o turna peste crema de oua,amesteca bine in ea sa nu ramana nedizolvata.

    RăspundețiȘtergere
  7. folositi frisca vegetala, in general la torturi?nu am inteles bine partea cu vasul, daca ati vrea putin sa detailati, ce fel de vas e?e cel de la blatul de tort?

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu obligatoriu!La torturile ornate cu frisca folosesc frisca vegetala amestecata cu smantana,batute impreuna(asa capata o consistenta buna pentru ornat si un gust bun).
    In ceea ce priveste intrebarea despre vas,daca e vorba despre asta:"Se captuseste vasul cu folie alim.,se pune o foaie de blat,se insiropeaza,se toarna crema si apoi cealalta foaie",atunci da,e vorba de vasul in care s-a copt blatul.

    RăspundețiȘtergere
  9. multumesc pt sfat!mi-a iesit.renuntasem de mult timp la torturile diplomat pt ca se taia galbenusul cand adaugam gelatina.

    RăspundețiȘtergere
  10. ma bucur ca am putut fi de ajutor!

    RăspundețiȘtergere
  11. as dori sa va intreb de unde ati cumparat acele sarmulite pt decor pe care se tin frunzulitele? multumesc, Cristina

    RăspundețiȘtergere
  12. Cristina,multumesc de vizita!
    Sarmulitele eu le comand la www.lumeabasmelor.ro

    RăspundețiȘtergere
  13. draga mimi, superb tortul tau. dar am si eu o intrebare: cum faci de nivelezi asa bine frisca? cu ce o intinzi pe tort? iese asa de neteda...mi-e si ciuda ca a mea nu iese asa :(

    RăspundețiȘtergere
  14. sunt de meserie cofeter bucatar dar cand va asemenea bijuterii culinare raman fara cuvinte

    RăspundețiȘtergere
  15. vreau sa-l incerc cred ca va avea un gust de milioane

    RăspundețiȘtergere