marți, 13 aprilie 2010

SARAMURA DE MACROU




Macroul reprezinta una din putinele surse de omega 3 si din aceasta cauza nu ar trebui neglijat in alimentatie.
Am folosit pentru aceasta saramura rapida de macrou,urmatoarele:
-macrou
-sare
-boia iute
-zeama de lamaie
-usturoi
-ceapa(verde am folosit eu)
-cimbru
-rosii decojite

Pestele se curata,se spala si se sareaza.Se frige pe gratarul incins.



Cat s-a facut pestele am preparat si saramura.
Intr-un vas se pune putina apa cu sare la fiert,se adauga usturoiul si ceapa taiate marunt,rosiile decojite tocate,putina boia iute,cimbru.Se fierb toate impreuna cateva minute,apoi se stoarce zeama de lamaie si se potriveste de sare.
Zeama fierbinte se rastoarna peste macrou.
Se serveste musai cu mamaliga.



6 comentarii:

  1. wow! i-mi ploua in gura ce bine arata!delicios!te asteapta o ploaie de èremii la mine pe blog,te astept!pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Mimi,

    Nu am facut niciodata saramura de peste,ca pe la noi nu e traditie.Dar acum ca am invatat cum se face de la tine,am sa incerc.
    Am si eu "gratar" ca al tau asa ca nu-mi lipseste numic.
    Am sa o fac cum ies de la dieta,sa pot pune langa o mamaliga generoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este un deliciu mai ales cu mamaliguta...............))))
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut si eu reteta in premiera,foarte buna, multumim!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru zeama de saramura eu adaug si cateva boabe de coriandru, foi de dafin,piper si rozmarin proaspat. Depinde de gust. Merita totusi incercat. Si inca ceva. Dupa ce am rasturnat zeama pentru saramura peste macrou eu mai tin tava pe foc potrivit timp de 10 minute pentru a se lasa si aroma din macrou. Pentru orice preparat din peste oceanic coriandrul, dafinul, piperul si rozmarinul sunt nelipsite. In apa pentru mamaliga este bine sa punem si o infuzie de busuioc.

    RăspundețiȘtergere