duminică, 7 noiembrie 2010

DELICIOASE CU DOVLEAC




Cu multumiri lui Carmen L. pentru reteta aluatului!



Avem nevoie de 1.5kg dovleac ras(deci fara coaja).
Dovleacul se curata si se da pe razatoare.Se pune impreuna cu zahar,dupa preferinta(eu am pus o cana de ceai plina cu zahar) si se caleste.
Cand s-a muiat dovleacul,se da de pe foc si se pune in strecuratoare la scurs.Scurs se amesteca cu putina scortisoara si esenta de rom.

Pentru aluat:
-7 linguri lapte
-7 linguri ulei
-7 linguri zahar
-un ou
-o lingurita bicarbonat
-o lingurita otet
-aprox.400g faina

Se pune la fiert uleiul,laptele si zaharul.Cand incepe sa fiarba se lasa la racit.
Dupa racire se rastoarna intr-un castron,se adauga oul intreg si bicarbonatul stins in otet.
Se adauga faina in ploaie-se framanta pana aluatul nu se mai lipeste de maini.
Se imparte in doua.

Prima bila de aluat se intinde intr-o foaie(de dimensiunea tavii,eu am folosit tava de la aragaz).Foaia se puna in tava unsa si tapetata,se pune deasupra dovleacul,repartizandu-se uniform.

Cealalta bila se mai framanta cu putina faina si se da pe razatoare,deasupra dovleacului.
Se da la cuptor,la foc mic,pana se rumeneste frumos deasupra.

6 comentarii:

  1. Neaparat va trebui sa-ti fac o vizita....hihihi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun gasit!

    blatul de la baza este sfaramicios?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos arata!
    Trebuie neaparat sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce bunatate e .............e absolut delicios dar se mai pot inlocui compozitia si cu altele ....cu brinza sau cu mere sau cu gem depende ce ai in casa..........felicitari MIMI

    RăspundețiȘtergere