sâmbătă, 27 noiembrie 2010

PRAJITURA BOUNTY



Aici alaturi de prajitura cu crema caramel


Sunt mai multe variante ale retetei,pe net,dar eu am adaptat-o gustului nostru,pastrand doar crema din reteta originala,tradusa de Otti.

Blat

-3 oua
-3 linguri apa
-6 linguri zahar
-5 linguri faina
-1 lingura cacao
Ouale se separa.Albusurile si apa se spumeaza,se adauga zaharul in ploaie.
Galbenusurile se adauga pe rand,peste albusuri.Se pune faina amestecata cu cacao, in ploaie,amestecand usor de jos in sus cu lingura de lemn.Se coace in tava unsa si tapetata ,la foc mic.



Crema

-300ml lapte
-80g unt
-80g zahar
-3 linguri gris
-100g fulgi cocos
-esenta vanilie
Laptele si untul se pun intr-o cratita pe foc.Cand untul s-a topit se adauga grisul si se fierbe pana se ingroasa.Se adauga zaharul, cocosul si esenta si se mai tine pe foc cam 1 min.



Eu am facut si un sirop din 200ml apa si 100g zahar,pe care l-am fiert cateva minute.In sirop am adaugat esenta de vanilie si pensulat blatul cu el.
Crema calda se intinde peste blatul racit si insiropat.

Glazura

-150g ciocolata se topeste si se amesteca cu o lingura de miere si un cub de unt(50g)
Se toarna peste prajitura si se da la rece pana se intareste glazura.


14 comentarii:

  1. Imi ploua in gura cand ma uit la poze.

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu am facut-o de nu stiu cate ori :D e atat de bunaaaa!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu n-am facut-o niciodata, dar Mimi, tu m-ai convins!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mimi,

    Mie imi place cocosul,dar o felie,doua din cea
    cu crema caramel care e preferata mea,ar fi disparut daca eram acolo. :)
    Pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata grozav si cred ca-i foarte gustoasa. Trebuie s-o incerc si eu.
    Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mimi, la tine totul arata perfect.Minunata si prajitura asta.E pe lista.
    Pup smecherasul si va doresc o duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata prajiturile.
    Am facut si eu prajitura cu caramel, dupa reteta postata de tine. D-abia am apucat sa-i fac poza :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare bine arata...nici eu nu am facut-o..inca!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Mimi,

    Am facut si eu prajitura in week-end e delicioasa, doar ca as vrea sa te intreb:
    la glazura untul si mierea se adauga atunci cand ciocolata e pe foc topita sau dupa ce se ia de pe foc? Eu am pus untul si mierea atunci cand erau pe foc, ulterior le-am indepartat si am mai amestecat pana s-a incorporat grasimea din unt, rezultatul: cand am pus-o peste parajitura de abia am putut sa o intind cat de cat...

    RăspundețiȘtergere