joi, 4 noiembrie 2010

CUIBURI DE VIESPI



Recipe by Poca

INGREDIENTE:
-500 gr. faina
-25 gr. drojdie proaspata
-5 galbenusuri
-lapte caldut ( trei sferturi de pahar mai mare,mie mi-au intrat 230 ml)
-3 linguri zahar
-un praf de sare
-150gr. unt ( moale,la temperatura camerei)
-150gr. zahar pudra
Pentru uns
-un galbenus
-2-3 linguri lapte

Intr-un castron face o maia din drojdie,o lingura de zahar,3 linguri de lapte si o lingura faina.Cand maiaua a crescut o puneti in mijlocul fainii.Adaugati restul de lapte,zahar si galbenusurile frecate cu praful de sare.


Amestecati la inceput cu lingura,apoi rasturnati pe masa si incepeti framantarea cu mainile infainate.Aluatul nu este moale,dar pe masura ce framantati devine elastic.Daca aluatul nu se leaga,mai adaugati cateva linguri de lapte.Framantati cel putin 10 minute,cu cat framantati mai mult cu atat va creste aluatul.

Se pune aluatul in vas si se lasa la crescut 30-40 minute,acoperit cu un prosop.
Untul se mixeaza cu zaharul pudra pana devine o crema.
Aluatul crescut se imparte in doua parti egale.
Fiecare bila de aluat se intinde ,se unge cu jumatate din crema de unt si se ruleaza.Se taie rulouri aprox. egale.



In tava tapetata cu hartie de copt se aseaza rulourile cu partea taiata in sus.Se lasa 10 minute la crescut,apoi se ung cu putin lapte amestecat cu un galbenus de ou.
Se dau la cuptorul incalzit,la 170 grade,timp de 40 minute.


6 comentarii:

  1. Grozav de bune si aspectuoase!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. De cand tot vreau sa fac si eu aceste cuiburi de viespi si niciodata nu reusesc.Cand le vad postate la voi pe blog mi se face o poftaaa!!!in curand am sa le fac si eu sper!arata foarte bine si de bune nu mai vb!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mimisor draga, m-ai terminat pe ziua de azi.Arata bestial cuiburile tale.
    Pup cu drag piticul tau simpatic si va doresc weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  4. intr-adevar,sunt foarte bune!va pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmm...tare bine arata! Nu am facut pana acum, dar chiar m-ai convins sa fac! M-am facut si eu persoana interesata la tine, caci numai lucruri interesante ai pe aici! :) O zi buna iti doresc! Treci si pe la mine daca iti face placere.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mimisor, pica la tac.Chiar am galbenusuri si de cozonac nu prea imi era. Multam si un sfirsit de saptamina minunat! Cami

    RăspundețiȘtergere