joi, 19 mai 2011

SIROP DIN FLORI DE PAPADIE




Papadia este o sursa importanta de potasiu, sodiu, calciu, fosfor si fier.

INGREDIENTE:
-flori de papadie-eu am avut vreo 250g(doua maini bune)
-1l apa
-600 g zahar(bine ar fi nerafinat)
-3 felii lamaie

Florile de papadie se spala bine in mai multe ape.Apoi se pun in vas cu apa rece.

Se pune la foc mic pina incepe sa fiarba, sa lasa sa dea citeva clocote bune, se ia oala de pe foc si se lasa totul sa stea peste noapte.
A doua zi se scurge lichidul,se strecoara, iar florile se storc bine cu ambele maini. Sucul rezultat se amesteca cu zaharul si feliile de lamaie.

Oala se pune pe foc mic,pana siropul se leaga .Se verifica exact ca la dulceata.Se toarna fierbinte in sticla sau borcan.Cand se raceste are consistenta mierii.

7 comentarii:

  1. sunt foarte curioasa ce gust are:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sirop inca n-am incercat sa fac si nici n-am gustat. Tre sa fie fain siropul, ca doar mierea de papadie e foarte buna. Mersi, Mimi, am notat reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este foarte aromat,seamana la consistenta cu mierea,poate ceva mai subtire;nu stiu cum e mierea de papadie,se pun florile la macerat in miere???

    RăspundețiȘtergere
  4. Mami face dupa reteta din cartea Mariei Treben "Sanatate din farmacia Domnului" cu 4 maini de flori la un litru de apa rece, cu un kg de zahar si o lamaie taiata felii. Recitind postarea ta am observat ca procedeul e la fel, doar ca e mai mult zahar si lasa sa fiarba mai mult rezultand o "miere" groasa de consistenta mierii de albine. Ca indulcitor de ceai e delicioasa. Trebuie sa incerc si cu apa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mami facea de asta ce bun era si ce aromat ai dreptate ,nu la miere se pun florile cu zahar Mimi ,o bunatate e mai grosuta decat siropul

    RăspundețiȘtergere
  6. exquisito jarabe con consistencia de miel,yo preparo miel de uvas es muy rico,te felicito,cariños y abrazos.

    RăspundețiȘtergere