miercuri, 20 iulie 2011

DULCEATA DIN COJI DE PORTOCALE







INGREDIENTE:
-coaja de la 5 portocale
-600 g zahar
-zeama de la jumatate lamaie

Curatam portocalele de coaja,prin feliere,formand fasiute mici,de aprox.1 cm,pe care le rulam in forma de melc.

Trecem melcii prin ac cu ata, formand un sirag pe care il innodam la capete,astfel incat melcii sa stea stransi unul langa celalalt.

Siragul se pune intr-un vas cu apa rece,timp de 2 zile,schimband apa de 2-3 ori pe zi.

Se pune zaharul cu 500ml apa si zeama de lamaie intr-un vas pe foc si cand incepe sa fiarba siropul se pune siragul.
Lasam sa fiarba la foc mic,pana melcii nu mai stau la suprafata,au aspect straveziu si siropul este legat.
Dupa racire,se taie ata si se scot melcii,se pun in borcane si se toarna siropul deasupra.

13 comentarii:

  1. Asta merita facut, am mancat de mai multe ori dar nu am facut niciodata...O zi placuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos arata! Nu raman putin amare cojile?

    RăspundețiȘtergere
  3. Maestre,multumesc!daaa,merita facuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Livia,nu raman amare deloc,de asta se tin 2 zile in apa rece,schimband apa de 2-3 ori pe zi,sa iasa amarala si iutiala si acelasi timp se si curata foarte bine coaja.

    RăspundețiȘtergere
  5. prima intrebare era de ce se tin cojile in apa 2 zile dar am citit raspunsul pentru Livia nu mai are rost sa intreb.oare din coji de mandarina sau mixt portocale ,lamai ,mandarine se poate face?ai si o reteta de coji de portocala confiate?tare mult as vrea sa o aflu.te-am asaltat cu intrebarile si imi cer scuze dar sunt tare interesata de aceasta dulceata.iti multumesc.o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce minunatie, tare-mi place cum arata dulceata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mersi Mimi, sa sti ca o sa incerc si eu, prea bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine, nu am mancat niciodata

    RăspundețiȘtergere
  9. ma bucur ca va place cum arata!daca ati sti ce aromata eeeeeeee!
    Sarah,eu cred ca merge si din coji de mandarina,de ce sa nu mearga,cred ca cojile citricelor se comporta la fel.

    RăspundețiȘtergere
  10. melcisorii o sa se inmoaie?

    RăspundețiȘtergere
  11. se inmoaie atat cat trebuie sa poata fi mancati;asa cum se intampla si cu nucile verzi

    RăspundețiȘtergere