sâmbătă, 3 octombrie 2009

COLIVA


Avem nevoie de:
-arpacas
-zahar
-biscuiti macinati
-coaja lamaie
-esente
-drajeuri mici(bombonele)
-un praf sare
-miez de nuca
Arpacasul se spala bine in mai multe ape si se pune la fiert in apa si putina sare(la o cana de arpacas-patru cani apa).Nu se amesteca pana nu incepe sa fiarba.Cand arpacasul este fiert se adauga zaharul(la un kg de arpacas eu am pus cam 700 g zahar;multi pun kg/kg,mie mi se pare mult).Se mai fierbe 10 minute,dupa care se da la racit,acoperindu-se cu folie deasupra (sa nu formeze coaja).
Cand s-a racit complet,se adauga nuca,esentele,coaja de lamaie,toate dupa gustul fiecaruia.
Se aseaza pe platou,se cerne biscuite deasupra si se orneaza cu bombonele.




7 comentarii:

  1. Hello Mimi!
    Mersi de follow back. STRENGARUL tau este dulce si sa-ti creasca mare si sanatos. Retetele tale sint atractive si delicioase. Spor la treaba in continuare si numai bine! XO

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks NINA!La tine am vazut numai minunatii!

    RăspundețiȘtergere
  3. desi am respectat retete chiar am pus mai putina apa adica3 cani la una de arpacas este foarte zemoasa si nu se leaga desi am ps foarte multi biscuiti si tot nu stiu ce sa mai fac

    RăspundețiȘtergere
  4. Manuela,imi pare rau ca nu ti-a iesit!In 10 ani de cand fac coliva,am patit o singura data sa fie coliva prea moale.De vina a fost arpacasul care desi era moale,fiert,nu inflorise deloc.
    Tind sa cred ca a fost de vina arpacasul.
    Fiertura ai lasat-o sa se raceasca de tot?

    RăspundețiȘtergere
  5. da am respectat tot ce ai spus tu si asa este arpacasul este de vina te rog sa-mi spui ce arpacas folosesti tu de la ce firma si am sa fac din nou si o sa-ti spun iti multumesc pt sfaturi si numai bine

    RăspundețiȘtergere
  6. Manuela,eu folosesc un arpacas ambalat de o firma din Galati,nu stiu daca se gaseste peste tot,Veritabil se numeste si are ca sigla un cal.Am mai folosit si Deroni de cateva ori.
    Tine-ma la curent!

    RăspundețiȘtergere