sâmbătă, 8 mai 2010

PAINE IMPLETITA IN 4(TEHNICA I)




Inspirata de Laura Laurentiu,http://cuinabanateana.blogspot.com/2010/04/cum-se-impleteste-painea-in-4-dar-in-5.html,am purces la impletit painica,dupa diferite tehnici.
Pentru aluatul de paine am folosit:
-400g faina
-200ml apa calduta
-jumatate cub drojdie proaspata(12,5g)
-un praf sare
-o lingurita zahar
-2 linguri ulei de masline
Am framantat un aluat elastic pe care l-am lasat la crescut,pana si-a dublat volumul.

Cand a crescut suficient am rasturnat aluatul pe planul de lucru uns cu o pelicula de ulei.Am impartit in 4 si am format 4 suluri egale.



Tehnica este foarte simpla:se impletesc in 3 sulurile 2,3 si 4,iar sulul 1 se da pe sub sulul din pozitia 2,si tot asa.





Pinea se lasa la crescut,se unge cu galbenus amestecat cu lapte si se pun diferite seminte deasupra.
Painea se coacein primele 10 minute la foc mare(190-200 grade),dupa care se reduce temperatura o treapta(la 170-180grade) si se continua coacerea inca aprox.25-30 minute.

4 comentarii:

  1. Mimi, arata nemaipomenit, painea ta!
    E foarte frumoasa si apetisanta!
    Cand mai faci? Vin si eu la Galati!

    RăspundețiȘtergere
  2. Zici ca-i cozonac !
    Foarte frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos ti-a iesit.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. E foarte reusita, Mimi! Saptaman viitoare incerc si eu, am faina alba si trebuie sa o consum.

    RăspundețiȘtergere