sâmbătă, 6 iunie 2009

ECLERE CU FRISCA




INGREDIENTE:

600 ml.apa
300 ml.ulei
2 linguri zahar
600 gr. faina
10 oua mari- la temperatura camerei
un praf de sare.
1 pliculet de zahar vanilat

Mod de preparare:
Apa, uleiul si zaharul se pun la fiert, cand s-au infierbantat bine se pune faina dintr-una si se amesteca vartos cu o lingura de lemn. Fierbeti chestia cam 5 minute amestecand incontinuu. Se formeaza o coca destul de "teapana". O dam de pe foc si-o lasam sa se racoreasca atat cat sa tinem degetul in ea fara sa ne ardem. Ouale se adauga unul cate unul,nu se adauga oul urmator pana nu e incorporat cel de dinainte.Se pune aluatul in sprit (sau intr-o punga de plastic careia ii taiem un colt), se pune hartie de copt pe tava de aragaz si se spriteaza formele dorite. Lasati loc intre ele pentru ca in cuptor cresc.
Dupa ce se racesc,cojile se taie pe mijloc si se umplu cu frisca batuta cu zahar vanilat .

4 comentarii:

  1. Ma bucur mult ca v-am gasit blogul. Am gasit aici o multime de retete foate bune, a ajuns si mama sa stea ore intregi si sa isi noteze ce vede pe aici. Multa sanatate si spor la gatit in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoase,Mimi! As vrea sa-mi spui cam cate ies din cantitatile de mai sus?

    RăspundețiȘtergere
  3. Iulia,ma bucur ca-ti plac!Mie imi ies in jur de 30 de bucati.

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti ziceam eu ca savarina e preferata mea dupa ecler...nu vazusem pana acum eclerele. Nu stiu de ce am intrat sa le vad :P, deja mi-e pofta. Acum sunt la dieta si cel mai mare obstacol este chiar eclerul

    RăspundețiȘtergere