luni, 31 mai 2010

CHEC MARMORAT





O reteta de chec foarte simpla,cu ingrediente putine,iar rezultatul final e un chec super pufos si bun.
INGREDIENTE pentru un checulet:
-4 oua mari
-2 linguri ulei
-2 linguri lapte
-6 linguri zahar
-6 linguri faina
-un praf sare
-esenta (de lamaie folosesc eu)
-o lingurita cacao pentru efectul marmorat
Ouale se separa;albusurile se bat spuma cu praful de sare si zaharul adaugat cate putin,pana rezulta o bezea spumoasa.


Galbenusurile se amesteca cu uleiul,laptele si esenta.Se amesteca cu albusurile spuma.

Se pune faina lingura cu lingura,amestecand usor cu o lingura de lemn sau o spatula,de jos in sus.

Se toarna compozitia in tava tapetata cu hartie de copt(sau unsa si tapetata cu faina),pastrandu-se cateva linguri care se amesteca cu cacaoa.Se toarna compozitia cu cacaoa deasupra si cu ajutorul unui betisor se amesteca cu miscari circulare.


Se coace la foc mic pana trece proba cu scobitoarea.

6 comentarii:

  1. foarte frumos ti-a iesit checul !

    RăspundețiȘtergere
  2. puteti sa'mi spuneti exact ce faina a'ti folosit si laptele ...pentru ca am incercat cu multe si nu mi'o iesit asa niciodata

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bun acest chec, mai ales ca nu contine praf de copt sau bicarbonat, chiar acum l-am scos din cuptor si e excelent! Multumim de reteta, Gaby.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut chec dupa aceasta reteta si este foarte gustos, insa am o nelamurire: de ce se lasa dupa ce este gata si scos din cuptor? Sunt convinsa ca este ceva ce nu fac bine, dar am fost foarte atenta la pasi si i-am urmat intocmai. Poate modalitatea de racire? Ma puteti ajuta cu un sfat, va rog? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. ma bucur ca v-a placut checul!
    checul in general are tendinta de a se lasa putin cand e scos din cuptor,dar nu foarte tare;se poate sa fi fost datorita diferentei de temperatura(in cuptor si in bucatarie).dupa ce stingeti focul,mai lasati-l in cuptor cateva minute si il scoateti dupa aceea.

    RăspundețiȘtergere