marți, 9 martie 2010

MUCENICI (DE POST)

Cu multumiri Shumailei




Cum suntem in Postul Mare,mucenicii i-am facut cu aluat de post.

Ingrediente pentru aluat:
-1kg faina
-500 ml apa calduta
-150g margarina
-100-125g zahar
-75g miere de albine
-50g drojdie proaspata
-un praf sare

Suplimentar:
-100g margarina
-zahar vanilat de buna calitate
-nuca
-miere
Drojdia se amesteca cu un sfert din cantitatea de zahar,drojdia se va topi.Restul de zahar se topeste in apa calduta.Se toarna drojdia peste faina,sarea,apoi apa si se incepe framantarea.Se pune si mierea,margarina moale putin cate putin pana o incorporam pe toate.La sfarsit rezulta un aluat moale ca cel de cozonac.Se lasa la rescut pana isi dubleaza volumul.



Apoi,margarina(cele 100g)se freaca cu zaharul vanilat.
Cand aluatul a crescut se imparte in 2-3 bucati.Fiecare bucata de aluat se intinde cu sucitorul,se unge cu margarina vanilata si se impatureste.



Se taie fasii,iar fiecare fasie se taie la randul ei,dar la un capat nu de tot-asa,ca doi craci de pantalon.Se mpleteste si se formeaza mucenicul.
Cat se coc mucenicii facem un sirop din apa si miere,proportii 1:1.Siropul se toarna peste mucenicii fierbinti si se lasa pana se racesc sa absoarba tot siropul.
Se ung cu miere si se dau prin nuca.
Asa insiropati sunt o nebunie.


11 comentarii:

  1. AM UN CADOU PT TINE DAR NU AM ADRESA TA DE MAIL SAU MESS DAMOI SA ITI TRIMIT CADOUL PUPUICI PT CEA MAI BUNA BUCATAREASA

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana,fata...si eu te pup!
    Adresa pe care o folosim cel mai des nelusuru@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravissima, ai facut mucenicii de post. Eu cu rusinica spun ca i-am facut cu lapte, unt si oua, deh... mama ii face de post, eu ii fac cum pot... Imi place cum ai spus ca-i tai ca pe un crac de pantalon... hi, hi...
    Pupici si-o primavara minunata !

    RăspundețiȘtergere
  4. Daniela,nu puteam sa-i fac de dulce,ca impart pentru sufletele parintilor mei care nu mai sunt printre noi si fiind perioada de post nu am avut alternativa.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mimi arata divin, am facut si eu dar cu ou si lapte.. si-mi pare rau ca am facut numai din 500g faina ca au disparut urgent

    RăspundețiȘtergere
  6. felicitari!au iesit f frumosi si cred ca la fel de gusosi .sper sa fac si eu aceastA RETETA INTR-O ZI.TE FELICIT PT CA RESPECTI POSTUL.TE PUP

    RăspundețiȘtergere
  7. Iustina,multumesc mult!Eu am facut dintr-un kg de faina si acum cand scriu mai sunt 3 bucati!

    RăspundețiȘtergere
  8. LILI,multumesc!Sa stii ca sunt fffff buni,pufosi chiar daca sunt de post.Si eu te pup si te mai astept in vizita,in bucataria mea virtuala!

    RăspundețiȘtergere
  9. interesanta reteta, cu siguranta sunt foarte buni, te pup daraga Mimi

    RăspundețiȘtergere
  10. ce frumosi si pufosi ti-au iesit,daca ma chemai cand erau calzi i mancam pe toti

    RăspundețiȘtergere